dani medijske pismenosti

Čak 89 posto mladih u školi želi naučiti više o zaštiti osobnih podataka, sextingu, analizi medijskih sadržaja...

01.06.2022 u 12:23

Bionic
Reading

Svaka druga osoba između 16 i 25 godina provodi više od tri sata dnevno na društvenim mrežama stoga su prepoznavanje dezinformacija i utjecaj algoritama na živote građana bili u fokusu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a

Anketa koju su među djecom i mladima u dobi od 16 do 25 godina proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske pokazala je da su društvene mreže glavni izvor informacija među spomenutom skupinom te da 50 posto ispitanih na njima provodi više od tri sata dnevno.

S obzirom da su društvene mreže česti izvor netočnih informacija, ''ove su godine u fokusu Dana medijske pismenosti bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana danas'', navodi UNICEF u priopćenju. Prema rezultatima iste ankete, 89 posto mladih želi u školama više sadržaja vezanih za medijsku pismenost kako bi saznali kako društvene mreže utječu na mentalno zdravlje te učili o zaštiti osobnih podataka, sextingu i sextortionu te o analizi medijskih sadržaja.

Mladi ljudi, pokazuje anketa, svjesni su izazova koje donosi velika količina informacija i sadržaja kojima su svakodnevno izloženi, a na portalu medijskapismenost.hr dostupna su 32 obrazovna materijala i 20 videopredavanja koja se koriste za organizaciju predavanja i radionica u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama i drugim ustanovama.

U sklopu dana medijske pismenosti, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja provedeno je 1500 aktivnosti u koje se uključilo više od 33 tisuće sudionika sa željom da nauče više o raznovrsnim vještinama iz područja medijske pismenosti.