KONFERENCIJA U SENEGALU

Važnost jednakosti djevojčica u obrazovanju

21.05.2010 u 15:03

Bionic
Reading

Iako oko 72 posto djevojčica i dječaka osnovnoškolske dobi u Senegalu pohađa osnovnu školu, djevojčice imaju veću stopu napuštanja školovanja od dječaka. Samo 18 posto djevojčica srednjoškolske dobi pohađa srednju školu, za razliku od 23 posto dječaka iste dobne skupine

Anta (11) marljivo uči kako bi jednog dana postala pedijatrica. Zna da ima sreće, jer mnogi njezini prijatelji ne mogu pohađati školu. U njezinoj siromašnoj četvrti glavnog grada Senegala, Dakara, mnoga su djeca prisiljena ispisati se iz škole kako bi radila, a posebice djevojčice.

Izvršni direktor UNICEF-a, Anthony Lake, posjetio je Antu i njezine školske kolegice i kolege tijekom obilaska škola u Dakaru, gdje je ovaj tjedan sudjelovao u konferenciji o jednakosti djevojčica u obrazovanju u organizaciji Inicijative Ujedinjenih naroda za obrazovanje djevojčica (United Nations Girls' Education Initiative – UNGEI).

Anta je Anthonyju Lakeu ispričala o svojoj prijateljici koja je morala napustiti školu nakon smrti svojih roditelja. Kako se nije mogla uzdržavati uz pohađanje nastave, prekinula je školovanje i zaposlila se kod svoje bake kojoj je trebala pomoć u kućanskim poslovima.
'Sada mora raditi svaki dan, čistiti kuću i kuhati,' rekla je Anta. 'Više ne može dolaziti na nastavu.'

'Ima mnogo djevojčica koje dolaze u školu, no njihove im obitelji prekidaju školovanje prije nego dođu do ispitnih rokova,' kazao je učitelj u Antinoj školi, Penda Diop. 'U našoj sredini, djevojčice se prve ispisuju zbog financijskih poteškoća svojih obitelji. Važnije je da dječaci idu u školu nego djevojčice.'

'Mnogo se promijenilo nabolje za djecu u svijetu od Foruma 2000. godine,' kazao je Anthony Lake pri otvaranju UNGEI –ove konferencije. 'Međutim, ako se napredak nastavi istim tempom, imat ćemo 56 milijuna djece koja ne idu u školu do 2015. godine. To je moralno nedopustivo. Znamo da obrazovanje djevojčica ima niz pozitivnih učinaka jer im pruža priliku da izgrade društvo s većom jednakosti.'

Trodnevna konferencija okupila je preko 200 svjetskih stručnjaka za bolje pružanje kvalitetnog obrazovanja i smanjivanje razlika između djevojčica i dječaka. Događajem je također obilježena deseta godišnjica Inicijative koju je 2000. pokrenuo bivši glavni tajnik UN-a Kofi Annan na Svjetskom forumu za obrazovanje.